متفرقه

7نکته ای که باید قبل از خرید لپ تاپ در نظر بگیرید

1. اندازه و نوع صفحه نمایش

اندازه صفحه و نوع آن نیز هنگام خرید لپ تاپ اهمیت دارد. اکثر لپ‌تاپ‌های امروزی دارای حداقل اندازه صفحه نمایش 14.1 اینچ هستند. همه چیز به همه شما بستگی دارد که اندازه صفحه نمایش را برای خود تعریف کنید. اگر به تماشای فیلم و بازی با لپ تاپ علاقه دارید، بهتر است لپ تاپی با صفحه نمایش بزرگتر 17 اینچی بخرید. برای انجام کارهای محاسباتی معمولی مانند وب گردی و کارهای اداری، 14.1 یا 15.6 اینچ کافی است. نشناختن هارد اكسترنال و حل مشکل در اینجا.

همچنین توصیه می شود صفحه نمایش HD با ویژگی های ضد تابش را انتخاب کنید. صفحه نمایش HD به شما امکان می دهد فیلم را با وضوح HD تماشا کنید. یکی دیگر از ضد تابش های جانبی، پوششی است که برای ضد انعکاس روی صفحه قرار می گیرد. اگر لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش لمسی می‌خواهید، می‌توانید به راحتی یک لپ‌تاپ با قیمت مناسب تهیه کنید. صفحه لمسی به شما کمک می کند تا به راحتی در هر صفحه نمایشی پیمایش کنید.

2. طراحی

طراحی لپ تاپ نیز یکی از موارد مهمی است که باید در خرید لپ تاپ به آن توجه کرد. خریداران امروزی لپ تاپ نیز قبل از خرید لپ تاپ، طراحی آن را ترجیح می دهند. همه خواهان یک لپ تاپ با طراحی باریک با قابلیت حمل بالا هستند. لپ تاپ باید باریک و وزن کمی داشته باشد. طراحی لپ تاپ نیز بر قیمت آن تأثیر می گذارد. برنامه های رديابي جيميل همراه با لینک دانلود قرار داده شده اند.

این روزها لپ تاپ دارای طراحی است که در آن می توان صفحه نمایش لپ تاپ را از آن جدا کرد و به عنوان تبلت از آن استفاده کرد. اما لپ تاپ هایی با این نوع طراحی گران هستند.

3. پردازنده گرافیکی

اگر عاشق بازی خالص هستید و دوست دارید ویدیوهای HD و Full HD را روی لپ تاپ خود تماشا کنید، GPU (واحد پردازش گرافیک) نقش مهمی ایفا خواهد کرد. GPU تمام وظایف پردازش گرافیکی را بر عهده خواهد گرفت. اکثر پردازنده‌های Core اینتل دارای واحد گرافیکی یکپارچه و قدرتمند هستند و می‌توانند هر کار گرافیکی فشرده‌ای را به راحتی انجام دهند.

اما اگر عملکرد گرافیکی نهایی را می‌خواهید، به سراغ واحدهای گرافیکی گسسته مانند AMD بروید و انویدیا گرافیک‌های گسسته ارائه می‌کند.

4. باتری

ظرفیت باتری یکی دیگر از عوامل تعیین کننده برای خرید لپ تاپ است. از آنجایی که لپ تاپ یک دستگاه قابل حمل است، بنابراین باید عمر باتری مناسبی برای کار در هر مکانی داشته باشد. یک لپ تاپ با عمر باتری ضعیف همیشه کار شما را مختل می کند. بیشتر لپ تاپ های ارزان قیمت دارای باتری های 6 سلولی هستند. عمر باتری همچنان به استفاده از لپ تاپ و نحوه نگهداری از آن بستگی دارد.

باید بخوانید: چگونه عمر باتری لپ تاپ را به حداکثر برسانیم

یک باتری لپ تاپ 6 سلولی پایه باید حداقل 4 ساعت پشتیبان داشته باشد. پردازنده مدرن به باتری اجازه می دهد تا به حداکثر میزان پشتیبان خود برسد زیرا انرژی کمتری مصرف می کند.

5. سیستم عامل

کدام سیستم عامل را در سیستم خود می خواهید؟ اگر سیستم عامل Mac OS X را می خواهید، تنها یک گزینه از مک بوک اپل وجود دارد. در لپ تاپ ها می توانید ویندوز 7 یا ویندوز 8 و 8.1 را انتخاب کنید. قبل از خرید لپ‌تاپ، همیشه باید توجه داشته باشید که آیا سیستم‌عامل لپ‌تاپ از قبل نصب شده است یا خیر.

اگر قبلاً نسخه مجوز سیستم عامل ویندوز را خریداری کرده اید، بهتر است از لپ تاپ های از پیش نصب شده سیستم عامل خودداری کنید.

6. برند

برند لپ تاپ اهمیت زیادی دارد. شما همیشه باید برخی از برندهای برتر لپ تاپ مانند اپل، دل، اچ پی، لنوو، مایکروسافت، ایسوس و غیره را ترجیح دهید. همچنین می توانید قبل از خرید لپ تاپ به دنبال برندهای برتر لپ تاپ باشید.

7. گارانتی: مواردی که باید قبل از خرید لپ تاپ در نظر بگیرید

خدمات پس از فروش و گارانتی یکی از موارد مهمی است که در هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه کرد. HP به خاطر بهترین خدمات پس از فروش و پیشنهادات گارانتی جذاب شناخته شده است. بسیاری از شرکت ها پیشنهادات گارانتی تمدید شده جذابی را ارائه می دهند. نکته دیگر این است که باید بررسی کنید که آیا مرکز خدماتی در شهر شما موجود است یا خیر.

8. بودجه خود را تغییر دهید

ابتدا برای خرید لپ تاپ بودجه ای در نظر گرفته اید. پس از دانستن نیازهای خود به لپ‌تاپ مانند CPU، RAM، Scree، نام تجاری، طراحی و موارد دیگر، اگر قیمت لپ‌تاپ از بودجه شما بیشتر باشد، به شما بستگی دارد که بودجه را افزایش دهید یا فقط لپ‌تاپ دیگری را با ویژگی‌های کمتر خریداری کنید.

به یاد داشته باشید، بودجه بیشتری که می گذارید، می توانید لپ تاپ بهتری بخرید. همچنین باید به دنبال برخی ویژگی های اساسی دیگر مانند بلوتوث، وای فای، درایو نوری، وب کم و نوع صفحه کلید باشید.

نتیجه گیری: بهترین راهنمای خرید لپ تاپ

خرید لپ تاپ ممکن است گیج کننده باشد. این راهنما به راحتی به شما امکان می دهد لپ تاپ رویایی خود را بخرید. تنها چیزی که برای خرید لپ تاپ نیاز دارید این است که نکات بالا را دنبال کنید. اگر می‌خواهید ویژگی‌های مناسبی در لپ‌تاپ خود داشته باشید، باید محدوده قیمت خود را بر این اساس تغییر دهید.

اگر هنگام خرید لپ‌تاپ جدید نکات دیگری را رعایت کرده‌اید، در بخش نظرات به ما اطلاع دهید. روند خرید لپ تاپ شادی داشته باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا