فرهنگی هنری

راهنمای نوشتن بیوگرافی: نکات و قالب‌های مفید برای معرفی خود

از کدام سه کلمه برای توضیح شخصیت خود به یک غریبه استفاده می کنید؟

اگر فقط می توانستید به “انسان با چهره” یا “شغل نیازهای حرفه ای” فکر کنید، به جای درستی آمده اید. یادگیری نحوه نوشتن بیو کار آسانی نیست. حتی کمتر خود را در چند کلمه تعریف کنید. اما هرگز نترسید – شما می توانید آن را انجام دهید! چند دقیقه وقت گذاشتن برای فکر کردن در مورد آنچه که در مورد آن هستید، فقط یک تمرین نوشتن عالی نیست، بلکه لحظه ای روشن کننده از پیشرفت شخصی است.

چگونه بیوگرافی کوتاه بنویسیم

هنگامی که اکثر مردم به بیو آنلاین فکر می کنند، احتمالاً می توانند به راحتی ابتدا چند نمونه بیوگرافی کوتاه رایج را نام ببرند. توییتر، اینستاگرام، فیس بوک و پینترست همگی فضایی برای توصیف کوتاهی از اینکه شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید دارند. و شما باید از 1-2 خطی که در اینجا برای شما در نظر گرفته شده است نهایت استفاده را ببرید.

اسم شما

نقش فعلی شما

هدف نهایی شما

بزرگترین دستاورد شما

چگونه یک بیوگرافی حرفه ای بنویسیم

سایت‌های حرفه‌ای مانند LinkedIn، AngelList یا بیوگرافی سخنران در یک سایت رویداد، همگی فضایی برای بخش بیوگرافی یا خلاصه دارند. برای هر یک از این موارد، احتمالاً می خواهید شرحی متوسط ​​از نقش فعلی، آرزوهای حرفه ای و بزرگترین دستاوردهای خود بنویسید. بایوس های حرفه ای به شما این امکان را می دهند که جزییات بیشتری نسبت به بیوگرافی کوتاه رسانه های اجتماعی، به خصوص در لینکدین، داشته باشید.

اسم شما

نقش فعلی یا شعار حرفه ای شما

شرکت یا برند شخصی شما

اهداف و آرزوهای شما

2-3 دستاورد مهم و مرتبط شما

یک واقعیت عجیب در مورد شما (اگر برای سایت مناسب باشد)

چه چیزی در بیو در محل کار گنجانده شود

نوشتن بیوگرافی برای وب سایت شرکت، سیستم منابع انسانی یا نمونه Slack؟ مطمئن شوید که به همکارانتان حس تخصص حرفه ای و شخصیت خود را بدهید!

شما باید هر چیزی را که در یک بیوگرافی حرفه ای درج می کنید در بیو شرکت خود بگنجانید، اما از شخصی سازی آن با چند جزئیات شخصی نترسید. سرگرمی ای دارید که دوست دارید؟ کتاب مورد علاقه؟ قهرمان حرفه ای که به دنبالش هستید؟ آنها را اضافه کنید تا قبل از اینکه همکارانتان با شما کار کنند، احساس کنند که شما چه کسی هستید.

چه چیزی در بیو در وب سایت خود قرار دهید

بخش «درباره» هر وب‌سایت شخصی می‌تواند به‌عنوان یک اسلوگ باشد. تخلیه. یک دردسر شما قبلاً یک وب‌سایت کامل در مورد خودتان ایجاد کرده‌اید، بنابراین جمع‌آوری قدرت برای نوشتن شرح نهایی درباره اینکه چه کسی هستید و در مورد چه چیزی هستید می‌تواند دشوار باشد.

اما هرگز نترسید! بیوگرافی وب سایت شما نیازی به پیچیده بودن ندارد، فقط نیاز به زمینه ای دارد که چه کسی هستید و چه کاری انجام داده اید. این یک فضای باز و بزرگتر است، بنابراین شما فضایی دارید تا چند دستاورد را فهرست کنید و دلیل اهمیت آنها را توضیح دهید. همچنین می توانید یک پاراگراف کوتاه در مورد اینکه چه کسی هستید خارج از نه به پنج خود اضافه کنید.

یک قالب بیو برای استفاده و سفارشی کردن

حتی پس از درک انواع مختلف بایوس، ممکن است شروع کار دشوار باشد. کلمات ممکن است جاری نباشند، ممکن است به طور کامل درک نکنید که چگونه از بیوگرافی حرفه ای خود استفاده می شود، یا ممکن است فقط گیر کرده باشید. هرگز نترس! در اینجا یک دستور بیوگرافی وجود دارد که می توانید در اکثر سایت ها استفاده کنید.

نام و نام خانوادگی شما: با نوشتن نام خود شروع کنید. آنقدرها هم سخت نبود!

شرکت یا برند شما: اگر یک شرکت مشاوره دارید، برندی دارید که برای کارهای جانبی خود از آن استفاده می کنید، یا شرکتی که در حال حاضر در آن کار می کنید، آن را در ادامه فهرست کنید.

عملکرد فعلی شما: برای کار چه می کنید؟ می‌توانید عنوان فعلی یا عبارتی کوتاه و توصیفی درباره نقش خود را در اینجا فهرست کنید.

ستاره شمالی شما: افرادی که زندگی نامه شما را می خوانند نیز می خواهند درک کنند که شما چه کسی هستید. فهرست کردن هدف کلی، ارزش‌ها یا بیانیه‌ای که اخلاق شما را توصیف می‌کند، به آن‌ها کمک می‌کند تا شما را بشناسند، حتی در بیوگرافی کوتاه.

سه دستاورد برتر شما: به خصوص در بایوس حرفه ای، برای نشان دادن کارهایی که در حرفه خود انجام داده اید، به چند دستاورد نیاز دارید. دو یا سه نقطه عطف بزرگ از حرفه خود را انتخاب کنید (نه بیشتر)، و آنها را در مرحله بعدی قرار دهید.

نزدیکتر زیبای شما (اختیاری): این ممکن است در یک بیوگرافی کوتاهتر برای توییتر یا اینستاگرام ضروری نباشد. اما برای یک وب‌سایت یا بیوگرافی حرفه‌ای مشابه، ممکن است بخواهید جمله‌ای اضافه کنید که توضیح دهد چه کسی خارج از کار هستید.

4 نکته سریع برای نوشتن بیو

حتی با وجود تمام این اطلاعات در مورد نحوه نوشتن بیو، ممکن است نوشتن در مورد خود دشوار باشد. حتی برای با اعتماد به نفس ترین افراد، خودسازی می تواند خسته کننده باشد. اما هرگز نترسید! چند راه وجود دارد که می‌توانید نوشته «درباره من» خود را بدون کندن موهایتان به درستی نگه دارید.

نکته 1: بیش از حد به آن فکر نکنید

بایوس معمولاً فرمولی است – و این اشکالی ندارد! برای بیشتر بایوس‌های حرفه‌ای، خلاصه‌های لینکدین و بیوگرافی بلندگوها در رویدادها، نیازی نیست که برای متمایز شدن از حد معمول دور شوید. حتی اضافه کردن یک صفت که شخصیت شما یا یک موفقیت غیرمعمول را نشان می‌دهد، می‌تواند زندگی شما را از بقیه متفاوت کند. برای نوشتن بیوگرافی قاتل، نیازی به ایجاد Between The World And Me بعدی ندارید.

نکته 2: ارزش خود را به خاطر بسپارید

نوشتن بیو در سایتی مانند توییتر، اینستاگرام یا لینکدین می‌تواند دلهره‌آور باشد، زیرا در حال حاضر بیوهای فوق‌العاده (و افراد!) زیادی در آنجا وجود دارد. اما طعمه مقایسه زیستی نشوید! داستان شما فقط برای شماست و ارزش دارد. روی صداقت خود تمرکز کنید و نگران دیگران نباشید.

نکته 3: وقتی شک دارید، قرض بگیرید

Bios می تواند تکراری باشد، گاهی اوقات حتی خسته کننده. بنابراین اگر ساختاری را پیدا کردید که دوست دارید و فکر می کنید منحصر به فرد است، آن را قرض بگیرید! شما هرگز نباید بیوگرافی یک شخص را کپی کنید – در نهایت، این داستان او است، نه شما – اما اگر احساس می کنید گیر کرده اید، می توانید ساختار را تقلید کنید.

نکته 4: برای نوشتن کمک بگیرید

شما در تلاش خود برای ایجاد بیوگرافی متمایز تنها نیستید. Grammarly اینجاست تا به شما کمک کند صفت های قدرتمند را انتخاب کنید، زبان پوششی را تمیز کنید و بیوگرافی خود را برجسته کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا