متفرقه

چگونه از حمل و نقل عمومی در هلند استفاده کنیم؟

آیا تا به حال به کشور جدیدی وارد شده اید و به دلیل اینکه کوچکترین تصوری از نحوه عملکرد حمل و نقل عمومی در آنجا ندارید، کاملاً گم شده اید؟ من می دانم که شما چه احساسی دارید. به همین دلیل است که من این راهنمای حمل و نقل عمومی در هلند را گردآوری کرده ام، به طوری که شما نیازی به نگرانی در مورد رسیدن از A به B نداشته باشید، اما در واقع از زمان خود در A و B لذت ببرید. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید بهترین راه برای سفر در هلند چیست.

حمل و نقل عمومی در هلند به خوبی سازماندهی شده است. مراکز شهر به راحتی از ایستگاه های قطار قابل دسترسی هستند و اگر می خواهید با اتوبوس به سفر خود ادامه دهید، ایستگاه های اتوبوس در اکثر شهرها در کنار ایستگاه های قطار قرار دارند. در سال های گذشته سرمایه گذاری زیادی در زیرساخت ها در هلند انجام شده است. بسیاری از شهرهای بزرگ مانند روتردام، اوترخت، تیلبورگ و حتی آمستردام دارای تغییرات شگفت انگیزی در ایستگاه قطار هستند. بهتر است بدانید که در بعضی شهر های هلند زبان مردم آلمانی است. اگر چنین شهرهایی مقصد شما برای مهاجرت و سفر باشند ابتدا باید آموزش آلمانی را پشت سر بگذارید. بهترین کلاس زبان آلمانی را شرکت کنید. زبان آلمانی خود را قوی کنید. مدرک مربوطه را اخذ کنید و سپس اقدام به مهاجرت کنید.

حمل و نقل عمومی در هلندی Openbaar Vervoer یا به اختصار OV نامیده می شود. بنابراین اگر علامت یا اطلاعاتی با OV روی آن مشاهده کردید، به احتمال زیاد ارتباطی با رفت و آمد عمومی خواهد داشت. تمام این نکات در بهترین کلاس زبان آلمانی که برای آموزش آلمانی می روید، به شما یاد داده خواهد شد.

در این راهنمای مفید، اطلاعات عملی در مورد نحوه استفاده از حمل و نقل عمومی در هلند و همچنین هزاران نکته اضافی که فقط افراد محلی می دانند، پیدا خواهید کرد.

از کدام برنامه ریز مسیر در هلند استفاده کنیم؟

شرکت های حمل و نقل مختلفی در نقاط مختلف هلند فعالیت می کنند که هر کدام جدول زمانی و سایت اطلاعاتی خود را دارند. چگونه راه خود را پیدا می کنید؟ یه خبر خوب برات دارم یک وب سایت مرکزی وجود دارد که می توانید نحوه رسیدن از A به B و جدول زمانی و اتصالات مربوطه را بررسی کنید.

روی دکمه زیر کلیک کنید و شما را به وب سایت 9292 هدایت می کند. این برنامه ریز مسیر همچنین دارای یک برنامه بسیار کاربردی برای آیفون و اندروید است و من نمی توانم آن را به اندازه کافی توصیه کنم. اگر به هلند و در هلند سفر می کنید، به سادگی ضروری است.

چگونه در حمل و نقل عمومی در هلند پرداخت کنیم؟

برای سفر در هلند با وسایل نقلیه عمومی به کارت OV-chip نیاز دارید. به شما امکان می دهد بدون دردسر در هلند سفر کنید. فقط مقداری اعتبار بارگیری کنید و می توانید بروید. تنها چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که هر بار که از اتوبوس، قطار یا مترو استفاده می‌کنید، ورود و خروج را انجام دهید.

چگونه کارت OV-chip مناسب را انتخاب کنیم؟

سه نوع کارت OV-chip وجود دارد – شخصی، ناشناس و تک استفاده. بسته به اینکه چقدر قصد سفر دارید و مدت زمانی که در هلند خواهید ماند، می توانید بین کارت یکبار مصرف و کارت ناشناس یکی را انتخاب کنید.

همانطور که از نام آن پیداست، کارت یکبار مصرف تنها یک بار برای یک سفر خاص برای یک شرکت خاص قابل استفاده است. از طرف دیگر، ناشناس می تواند با اعتبار بارگیری شود و در همه جا استفاده شود. می توانید آن را در ایستگاه ها، روزنامه فروشی ها و سوپرمارکت ها خریداری کنید. به طور کلی، سفر با کارت ناشناس ارزان تر از کارت یکبار مصرف است، اما باید در نظر داشته باشید که در صورت خرید کارت ناشناس، باید هزینه خود کارت را پرداخت کنید. بنابراین، اگر قصد ندارید به طور گسترده در هلند سفر کنید، یک کارت OV-chip یکبار مصرف می تواند گزینه بهتری باشد.

اگر نمی‌خواهید کارت OV-chip دریافت کنید، همچنان می‌توانید بلیط قطار، اتوبوس یا مترو بخرید.

چگونه در هلند بلیط قطار بخریم؟

شما باید بلیط خود را از قبل خریداری کنید و باید هر بار که قطار را عوض می کنید، بلیط خود را چک کنید. ماشین‌های فروش بلیت در سالن‌های ایستگاه قطار یا روی سکوها اگر فقط ایستگاه قطار باشد وجود دارد. دستگاه های فروش خودکار کارت های نقدی و اعتباری و پول نقد را می پذیرند. هنگام خرید بلیط، باید مقصد، بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت، درجه 1 یا 2 و تعداد بلیط ها را ذکر کنید. یک بلیط کاغذی با نوار مغناطیسی دریافت خواهید کرد.

یکی دیگر از برنامه های ضروری اگر قصد سفر با قطار در هلند را دارید، برنامه NS است. NS مخفف Nederlandse Spoorwegen – ارائه دهنده خدمات قطار عمومی در هلند است. برنامه آنها بسیار مفید است زیرا می توانید اتصالات را بررسی کنید، کیف پولی دارد که می توانید بلیط های خود را در آن ذخیره کنید و اطلاعات سفر شما را به صورت بلادرنگ ارائه می دهد تا نتوانید توقف خود را از دست بدهید. و 1 یورو در قیمت بلیط خود صرفه جویی خواهید کرد! اوه، و لازم نیست نگران باشید که بلیط را در کدام جیب گذاشته اید.

5 نکته ویژه مسافران

1-در آمستردام می توان با استفاده از قطار،ترموا، اتوبوس و قایق در سطح شهر مسافرت کرد.

2- اگر تازه وارد شهر شدید می توانید تا 72 ساعت از حمل و نقل عمومی برای بازدید جاذبه های شهر استفاده کنید.

3- شما می توانید با تهیه یک بلیط از تمام راه های حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

4- بلیط ها را می توانید از مترو یا دستگاه های خودکار فروش بلیط تهیه کنید.

5- برای آگاهی از اطلاعات مترو می توانید از اپلیکشن 9292 استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا