متفرقه

راهنمای جامع رژیم‌های غذایی برای سلامتی و کاهش وزن

رژیم ضد التهابی

اگرچه همیشه برای کاهش وزن دنبال نمی شود، اما رژیم ضد التهابی سرشار از غذاهای کامل (از جمله میوه ها و سبزیجات تازه) و بسته بندی شده و فرآوری شده (مانند سیب زمینی سرخ کرده و شیرینی) است، بنابراین این شانس وجود دارد که با این روش همچنان وزن خود را کاهش می دهد.

اما معمولاً مردم از این رژیم برای کمک به پیشگیری یا درمان بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت، آرتریت، افسردگی، آلزایمر و سرطان پیروی می‌کنند. و این هوشمندانه است، با توجه به اینکه تحقیقات زیادی برای حمایت از این مفهوم وجود دارد، طبق اعلام هاروارد Health Publishing. arrow سمت راست اتخاذ این رژیم نسبتاً ساده است.

بر شمارش کالری یا کربوهیدرات یا پیروی از هر نوع پروتکل خاصی متمرکز نیست. به جای اینکه دائماً به مقدار غذایی که می خورید فکر کنید، یک ضدالتهاب تماماً به اولویت دادن به کیفیت چیزی است که در بشقاب شما است.

خوردن شهودی

غذا خوردن بصری مانند برنامه های رژیم غذایی تجاری نیازی به تهیه غذای بسته بندی شده از یک برند مشخصی ندارد و همچنین برخلاف رژیم های جدید از شما نمیخواهد که کالری و درشت ماغذی ها را بشمارید.در عوض، این رویکرد از شما می‌خواهد آنچه را که می‌خواهید بخورید، اما به طور منظم با بدن خود چک کنید، بنابراین می‌دانید چه زمانی سیر شده‌اید و باید غذا نخورید.

ایولین تریبول، RDN، یک پزشک خصوصی در نیوپورت بیچ، کالیفرنیا، و Elyse Resch، RD، که اصطلاح “غذا شهودی” را ابداع کردند، می گویند ساده به نظر می رسد، اما می تواند راهی پایدار برای نزدیک شدن به تغذیه سالم، برای کاهش وزن یا غیره باشد. در سال 1995. تریبول و رش کتاب پیشگامانه غذا خوردن شهودی: برنامه انقلابی که کار می کند و کتاب جدیدترشان، کتاب کار غذا خوردن شهودی: ده اصل برای تغذیه یک رابطه سالم با غذا را با هم تالیف کردند.

رژیم غذایی سیر کننده

مانند غذا خوردن شهودی، رژیم غذایی سیرکننده سخت نیست – چیزی که به آن نیاز دارد، خوردن غذاهای کامل مانند سیب، بلغور جو دوسر، فلفل و سالاد است. ایده این است که این غذاهای غنی از فیبر، پروتئین و چربی باعث ایجاد احساس سیری می شوند، بنابراین کمتر احتمال دارد که پرخوری کنید. علم قانونی پشت اولویت دادن به این غذاها بر غذاهای بسته بندی شده وجود دارد.

به عنوان مثال، در یک کارآزمایی تصادفی کنترل‌شده که در نوامبر 2017 در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردان چاق که به جای رژیم پر کربوهیدرات از رژیم غذایی سیرکننده پیروی می‌کردند، چربی و وزن بیشتری از دست دادند و موفقیت بیشتری در پایبندی به برنامه غذایی داشتند.

طبق توصیه بهترین دندانپزشک ها در تهران یک رژیم غذایی سالم و سیرکننده که از دندان‌ها محافظت می‌کند، باید شامل مواد غذایی حاوی فیبر، پروتئین، و کربوهیدرات‌های پیچیده باشد. مصرف میوه‌ها، سبزیجات خام، و غلات کامل نه تنها به افزایش احساس سیری کمک می‌کند، بلکه به سلامت دندان‌ها نیز مفید است، زیرا جویدن آنها باعث تولید بزاق بیشتر می‌شود که به پاک کردن بقایای غذا و باکتری‌ها از روی دندان‌ها کمک می‌کند. همچنین، مصرف پروتئین‌های بدون چربی مانند ماهی و گوشت مرغ، و پرهیز از قندهای اضافه شده، می‌تواند خطر پوسیدگی دندان را کاهش دهد. همچنین، مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم و فسفر، مانند محصولات لبنی، به تقویت دندان‌ها و جلوگیری از فرسایش آنها کمک می‌کند.

SlimFast

رژیم غذایی اسلیم فست همنطور که از نامش پیداست این ادعا را دارد که میتوان با محدود کردن غذا و مصرف شیک های بنام همین برند برای صبحانه و ناهار یک وعده کم کالری داشت و میتوان سریعتر وزن کم کرد. شاید مکانسیم کاهش وزن این رژیم کمی پیچیده به نظر برسد ولی در واقعیت این چنین نیست:شما کالری دریافتی روزانه خود را به 1200 کالری برای زنان یا 1600 کالری برای مردان محدود می‌کنید، که در ابتدا شما را در مسیر کاهش وزن متوسط ​​قرار می‌دهد.

با گذشت زمان، سرعت کاهش وزن شما احتمالاً کاهش می یابد زیرا بدن شما با روال جدید خود سازگار می شود، و هنگامی که به وزن هدف خود رسیدید، می توانید یکی از شیک های روزانه خود را با یک وعده غذایی “معقول” دوم به انتخاب خود جایگزین کنید. پیکان بالا رژیم غذایی اسلیم فست نیز بسته به نیازهای غذایی شما در دسته بندی های مختلفی ارائه می شود، از جمله رژیم لاغری اسلیم فست کتو و کاهش وزن دیابتی لاغر.

در حالی که احتمال کاهش وزن در حین پیروی از رژیم اسلیم فست وجود دارد، اما اتکای این برنامه به شیک های اسلیم فست ممکن است ناخوشایند یا تکراری باشد، اگر نوشیدنی های بسته بندی شده ای مانند این برای شما جذاب نباشد. بعلاوه، شیک‌ها و میان‌وعده‌های SlimFast بسیار فرآوری‌شده هستند – به این معنی که برای کاهش وزن سالم در این برنامه، باید رژیم خود را با غذاهای سالم مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل متعادل کنید.

نکاتی که باید در رژیم غذایی رعایت کرد:

  1. مصرف چند وعده غذایی مختصر در طول روز
  2. سعی کنید در هر وعده غذایی پروتئین وجود داشته باشد
  3. سبزیجات را جایگزین مصرف پاستا کنید
  4. صبحانه را از برنامه غذایی خود حذف نکنید
  5. وزن خود را به تدریج کم کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا