جنسی و زناشویی

نحوه مدیریت پول به عنوان یک زوج متاهل(7 راهکار اساسی)

پول و امور مالی منبع رایج اختلاف نظر و استرس در ازدواج هستند. این امر حتی زمانی که پول زیادی وجود دارد نیز صادق است و اغلب در طول یک دوره فشار مالی افزایش می یابد. ارتباط خوب اغلب کلید اصلی است. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از مشکلات رایج انجام دهید.

COVID-19 (کرونا ویروس) – مدیریت پول خود در طول بحران

وضعیت کنونی کووید-19 (کرونا) باعث عدم اطمینان مالی برای اکثر مردم شده است و بسیاری از آنها نگران تأثیر بحران جهانی هستند. برای زوج‌هایی که به تازگی ازدواج کرده‌اند، این امر می‌تواند مدیریت مالی شما را چالش‌برانگیزتر کند. اگر درآمد یا امور مالی شما تحت تأثیر بحران قرار گرفته است، می‌توانید منابع و پشتیبانی مفیدی را در کمک و پشتیبانی ویروس کرونا در Barclays برای کمک به مدیریت در این زمان بیابید.

بودجه خانوادگی ایجاد کنید

ارتباط خوب برای هر رابطه موفق بسیار مهم است. این به ویژه در مورد مسائل مالی خانواده صادق است. نشستن برای ایجاد یک بودجه خانوادگی راهی عالی برای شروع یک گفتگوی سازنده در مورد نحوه مدیریت پول خود با یکدیگر است. بودجه بندی ممکن است سرگرم کننده نباشد، اما فرصت خوبی برای بحث در مورد وام های موجود، بدهی ها، تاریخچه اعتباری و عادات خرج کردن هر یک از شرکا است. به این ترتیب، می توانید مسائل احتمالی را زود شناسایی کنید و برنامه ای برای ساختن آینده ای با هم ایجاد کنید.

حتی اگر به بودجه بندی خود عادت دارید، انجام آن با شریک زندگی خود ممکن است چالش های خاص خود را به همراه داشته باشد. از بحث در مورد هزینه‌ها و بدهی‌های شخصی گرفته تا توافق بر سر جریان‌های نقدی و حساب‌های بانکی مشترک، موارد زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد. ارتباط خوب می تواند همه چیز را تغییر دهد. راهنمای عملی بودجه بندی ما نیز می تواند کمک کند. نحوه برنامه ریزی و پایبندی به بودجه شامل نکات و ابزارهای مفیدی برای مدیریت مخارج، شروع پس انداز و رسیدگی به بدهی ها است.

اگر بدهی هایی دارید که باید در نظر بگیرید، برنامه ریز بودجه Barclays ما ابزار مفیدی برای کمک به برنامه ریزی بازپرداخت کارت های اعتباری و وام های شما دارد. همچنین می توانید از ماشین حساب بازپرداخت ما استفاده کنید تا به شما کمک کند در پرداخت سود کارت های اعتباری خود صرفه جویی کنید.

اولین بودجه خانواده شما نیز فرصتی است – فرصتی برای ایجاد یک برنامه پس انداز برای یک هدف مشترک مانند تعطیلات یا خانه. اگر به فکر خرید اولین خانه خود هستید، راهنمای خرید خانه برای اولین بار ما را برای چیزهایی که باید در نظر بگیرید، بررسی کنید.

برای مثال،خرید مبل در دوران همه‌گیری کرونا می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما با کمی برنامه‌ریزی و تحقیق می‌توانید یک خرید مقرون به صرفه و با کیفیت داشته باشید. ابتدا، به فروشگاه‌های آنلاین و بهترین سایت های خرید مبل سر بزنید؛ اغلب آنها تخفیف‌های ویژه‌ای برای جذب مشتری در این دوران دارند. سایت‌هایی مانند دیجی‌کالا یا بامیلو می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. همچنین می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای یافتن فروشندگان کوچک‌تر که محصولات با کیفیت و قیمت مناسب ارائه می‌دهند، استفاده کنید. اگر مایلید حضوری خرید کنید، از بازارها یا فروشگاه‌های مبلمان تخفیف‌دار بازدید کنید. در هر حال، برای اطمینان از بهترین قیمت و کیفیت، بهتر است قبل از خرید، مقایسه‌ای انجام دهید و نظرات مشتریان را بررسی کنید.

آیا باید حساب بانکی جداگانه یا مشترک باز کنید؟

یکی از اولین چیزهایی که زوج ها باید در نظر بگیرند این است که آیا حساب های بانکی خود را جدا نگه دارند یا همه چیز را به یک حساب بانکی مشترک تغییر دهند. این روزها، بسیاری از زوج ها به ترکیبی از هر دو متکی هستند. بسته به نیازهای خاص شما، مزایا و معایبی برای هر رویکرد وجود دارد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

یک حساب مشترک

برخی از زوج‌ها تصمیم می‌گیرند که هنگام ازدواج، امور مالی خود را در یک حساب مشترک ترکیب کنند. این یک راه خوب برای اطمینان از پرداخت تمام قبض های خانوار و تقسیم هزینه ها به طور مساوی است. با این حال، اگر یکی از شما امتیاز اعتباری ضعیفی داشته باشد، این رویکرد می تواند مشکلاتی داشته باشد. این به این دلیل است که شما در یک حساب مشترک “امتیاز” خواهید داشت، بنابراین امتیاز اعتباری شما ممکن است تحت تأثیر امتیاز شریک زندگی شما قرار گیرد. بنابراین ایده خوبی برای هر دوی شما است که امتیازات اعتباری خود را قبل از ترکیب مالی خود بررسی کنید.

یک حساب جداگانه

این روزها، بسیاری از زوج ها تصمیم می گیرند حساب های خود را جدا نگه دارند. در بسیاری از موارد، به این دلیل است که افراد معمولاً کمی دیرتر در زندگی خود ازدواج می کنند، زمانی که درآمد داشته باشند و پس انداز و سرمایه گذاری خود را داشته باشند.

اگر برای یک حساب مشترک برنامه ریزی نمی کنید و به جای آن در مورد حساب های جاری یا حساب های پس انداز فردی تصمیم می گیرید، بسیار مهم است که از قبل در مورد اینکه چه کسی کدام هزینه را پوشش می دهد، توافق کنید. مطمئن شوید که همه آنها را شامل می شود – از آب و برق، بیمه ماشین، رهن و اجاره تا سایر هزینه های جاری. به این ترتیب، می توانید از پرداخت های دیرهنگام و فشارهای غیر ضروری بر ازدواج جلوگیری کنید. خوشبختانه، برخی از صورتحساب‌ها اکنون می‌توانند به صورت خودکار با تنظیم یک بدهی مستقیم از حساب خود پرداخت شوند.

هر دو حساب مشترک و جداگانه باز کنید

بسیاری از زوج‌ها یک رویکرد ترکیبی را انتخاب می‌کنند – نگه داشتن حساب‌های خود و باز کردن یک حساب مشترک برای هزینه‌های مشترک خانواده مانند وام مسکن، خواربار و قبوض آب و برق. به این ترتیب، آنها می توانند مطمئن شوند که آن هزینه ها پوشش داده شده است. آنها همچنین حساب های بانکی جداگانه خود را برای هزینه های شخصی نگه می دارند. این بهترین هر دو جهان است که به هر یک از آنها اجازه می دهد از آزادی شخصی خود لذت ببرند و در عین حال اطمینان حاصل شود که از منافع مشترک مراقبت می شود.

از کارت اعتباری برای مدیریت امور مالی خود استفاده کنید

کارت اعتباری می تواند راهی راحت و انعطاف پذیر برای قرض گرفتن پول و رسیدگی به هزینه های خانواده باشد. این درست است چه در مورد کارت اعتباری فردی یا مشترک تصمیم بگیرید. کارت اعتباری می‌تواند راه خوبی برای تقسیم هزینه‌های خرید، کسب پاداش یا کمک به پیگیری هزینه‌های خانواده بسته به کارتی باشد که انتخاب می‌کنید. البته، مهم است که به یاد داشته باشید که باید هزینه‌های بهره در نظر گرفته شود، و همه وام‌دهی‌ها منوط به درخواست، شرایط مالی و سابقه وام است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا