اخبار

ژانویه و فوریه 2020: خبرهای مهم و وقایع پرحادثه جهانی

ژانویه

آتش سوزی های جنگلی در استرالیا ادامه دارد

اگرچه اینها در اواخر سال 2019 آغاز شد، استرالیا به مبارزه با فصل آتش سوزی ویرانگر در ژانویه ادامه داد. حداقل 33 نفر به همراه هزاران حیوان جان باختند. به گزارش بی بی سی، خانواده ها آواره شدند و حداقل 27.2 میلیون هکتار از بوته ها، جنگل ها و پارک ها در سراسر کشور در آتش سوختند. این وضعیت اضطراری در نظر گرفته شد زیرا ماموران آتش نشانی برای کنترل اوضاع تلاش می کردند.

سردار قاسم سلیمانی در حمله پهپادی آمریکا کشته شد

این حادثه یک اتفاق شوکه کننده در 3 ژانویه بود که برای مردم بسیار نگران کننده بود که رئیس جمهور ایالات متحده ، دونالد ترامپ این کشور را به سوی جنگ جهانی سوم هدایت کند. خوشبختانه این تنش ها کاهش پیدا کرد. در مورد آنچه که رخ داد بیشتر بخوانید.

دوک و دوشس ساسکس به عنوان اعضای خانواده سلطنتی «بالاتر» کناره گیری می کنند

زمانی که شاهزاده هری و مگان مارکل اعلام کردند که از برخی از وظایف خود در خانواده سلطنتی کناره گیری می کنند، هیچ کس آن را ندید که در 8 ژانویه بیاید. آنها گفتند که از نظر مالی مستقل خواهند بود و زمان خود را بین بریتانیا و آمریکای شمالی تقسیم کردند.

یک هواپیمای اوکراینی در ایران سقوط کرد

این اتفاق در 8 ژانویه نیز رخ داد. 176 خدمه و مسافران هواپیما کشته شدند. به گزارش بی بی سی، در بیانیه اولیه ارتش ایران آمده است که سرنگونی هواپیما به دلیل «خطای انسانی» پس از آن بوده است که هواپیما در نزدیکی یک «محل حساس» متعلق به سپاه پاسداران ایران پرواز کرده است. در بیانیه آمده است که این هواپیمای تجاری با یک “هواپیما متخاصم” اشتباه گرفته شده است.

سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا جدید را اعلام کرد

در 9 ژانویه، سازمان بهداشت جهانی برای اولین بار اخباری را درباره ویروس مرگبار کرونا که در ووهان چین ظاهر شده بود، اعلام کرد.

در 21 ژانویه، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اولین مورد در ایالات متحده را تأیید کرد. یکی از ساکنان ایالت واشنگتن اولین فردی بود که در 15 ژانویه از ووهان بازگشته بود که مبتلا به ویروس کرونای جدید شد.

در عرض چند ماه، ویروس در سراسر جهان گسترش یافت.

دادگاه استیضاح ترامپ آغاز شد

در 16 ژانویه، دادگاه رسمی استیضاح رئیس جمهور ترامپ آغاز شد. مدت زیادی طول نکشید، زیرا در سنای ایالات متحده آغاز شد و با تبرئه ترامپ در 5 فوریه به پایان رسید. ترامپ در 18 دسامبر 2019 توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده استیضاح شد و او را به سوء استفاده از قدرت و ممانعت از کار متهم کرد. کنگره.

کوبی برایانت، دختر جیانا، هفت نفر دیگر در سقوط هلیکوپتر جان خود را از دست دادند

این گروه در 26 ژانویه به مسابقات بسکتبال دختران می رفتند که هلی کوپتر آنها در مه غلیظ در شمال غربی لس آنجلس سقوط کرد.

کوبی 41 ساله و جیانا 13 ساله بود. این مرگ و میر لس آنجلس و دنیای ورزش را تکان داد، با یادبودهایی که در شهر و ادای احترام در سوپر باول و بازی های دیگر برگزار شد. این چیزی است که ما می دانیم و مقامات هنوز در تلاش برای تعیین آن هستند.

انگلیس رسما از اتحادیه اروپا خارج شد

در 31 ژانویه، پس از سال ها ساخت، برگزیت به واقعیت تبدیل شد.

فوریه

کانزاس سیتی چیفز از مقابل سانفرانسیسکو 49ers گذشت تا برنده سوپربول شود

در 2 فوریه، کوارتربک چیفز، ماهومس، پس از هدایت تیمش از 10 امتیاز کسری در کوارتر چهارم به دومین جام لومباردی آن – و اولین بار در 50 سال اخیر، افتخارات MVP را در Super Bowl LIV به ارمغان آورد.

کانزاس سیتی با نتیجه 31 بر 20 از سانفرانسیسکو پیش افتاد.

انجمن آیووا نوعی فروپاشی بود

این وضعیت از 4 فوریه آغاز شد، اگرچه این کشور فوراً برنده ای را بدست نیاورد. حزب دموکراتیک آیووا نتایج را در پایان ماه تایید کرد و شهردار پیت بوتیگیگ را به عنوان برنده تایید کرد.

روند انجمن با گزارش خطاها و مشکلات مربوط به یک برنامه جدید دچار مشکل شد. در پایان به بوتیجیگ 14 نماینده، سناتور برنی سندرز با 12 نماینده، سناتور الیزابت وارن با 8 نماینده، سناتور آن زمان جایزه اهدا شد. جو بایدن شش نماینده و سناتور امی کلوبوچار یک نماینده دریافت کردند.

ترامپ تبرئه شد

همانطور که گفته شد، ترامپ پس از پنج ماه استماع و تحقیقات درباره روابطش با اوکراین تبرئه شد.

پیشاهنگان آمریکا برای عنوان ورشکستگی عنوان 11 اقدام کردند

در تاریخ 18 فوریه این خبر مورد تایید قرار گرفت. با توجه به گزارش NPR ، پسرهای پیشاهنگ حداقل از ماه دسامبر 2018 مورد بررسی این احتمال بودند، هنگامی که یک شرکت حقوقی را برای پیگیری پرونده های احتمالی خود استخدام کرد. این گروه حدود 300 شکایت از طرف مردانی داشت که گفته اند با عنوان پیشاهنگ مورد آزارهای جنسی قرار گرفته بودند. این سازمان گفته بود که از فرآیندهای فصل یازده برای به وجود آوردن یک اعتماد برای ارائه غرامت به قربانی ها استفاده خواهد شد.

هاروی واینستین مقصر شناخته شد

تهیه کننده ی سابق فیلم به نام هاروی واینستین ، به تجاوز جنسی درجه 3 و اعمال جسی جنایتکارانه درجه 1، مجرم شناخته شدو این اتهام ها بر علیه او بود که باعث جرقه جنبش MeToo در شال 2017 بود.

تیراندازی دسته جمعی در کارخانه آبجوسازی میلر

در 26 فوریه، یک برقکار شرکت نوشابه مولسون کورس، پنج همکار خود را به همراه خودش در کارخانه آبجوسازی سابق میلر در میلواکی به ضرب گلوله کشت. او بعداً به نام آنتونی فریل 51 ساله شناخته شد. این روزنامه گفت که این حادثه یکی از بدترین تیراندازی ها در تاریخ ویسکانسین بود.

سال کبیسه بود

بنابراین ما در ماه فوریه نیز زمان اضافی داشتیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا