فرهنگی هنری

معرفی بهترین کتاب‌ها برای تقویت خلاقیت: از ایده تا اجرا

1. 10 مورد ضروری HBR در مورد خلاقیت توسط بازبینی کسب و کار هاروارد

مقاله ها خلاقیت در زمینه های مختلف را پوشش می دهند اما تاکید بیشتری بر حوزه کسب و کار و کارآفرینی دارند. گزینش ها از نکات ضروری برای پرورش خلاقیت تا استراتژی های خاص برای انجام این کار را شامل می شود.

باید این نکته را به خاطر داشت که مقالات به خوبی ویرایش شده اند و بینش ها و توصیه های با ارزشی را در خصوص چگونگی بروز خلاقیت در خود و دیگران ارائه داده اند. همچنین این کتاب ها میتوانند منابع ارزشمندی برای رهبران و یا افراد خلاق باشند که تلاش میکنند فرهنگ نوآورانه در سازمان خود را توسعه دهند.

2. ساختن ایده ها: غلبه بر موانع بین بینش و واقعیت اثر اسکات بلسکی

به راحتی می توان فکر کرد که خلاقیت به معنای ارائه فوری ایده های درخشان است، اما توانایی اجرای آنها به همان اندازه مهم است. کتاب ساختن ایده‌های اسکات بلسکی برای هر کسی که می‌خواهد یک ایده یا مجموعه‌ای از ایده‌ها را محقق کند، خواندنی است.

بر کسی پوشیده نیست که موفق ترین افراد کسانی هستند که توانایی اجرا را توسعه داده اند. این کتاب همچنین ویژگی ها و عادات خاص اکثر خلاقان سریال را از طریق یک سری مصاحبه با آنها آشکار می کند. این سازندگان سریال همچنین آنچه را که در طول سال ها آزمون و خطا آموخته اند به اشتراک می گذارند.

اگر می خواهید یاد بگیرید که ایده ها را تحقق بخشید، این کتاب یک مکان عالی برای شروع است. فرض کنید شما یک فرد تجاری هستید که سعی می کنید ایده ای را در یک محصول، خدمات یا شرکت بسازید. در این صورت، ساختن ایده ها به شما کمک می کند تا طرز فکر، مهارت ها و نگرش لازم برای موفقیت خلاقانه خود را درک کنید.

3. Wired to Create: کشف ده کاری که هنرمندان، نویسندگان و مبتکران بزرگ انجام می دهند توسط اسکات بری کافمن و کارولین گرگوار

خلاقیت چیزی بیش از یک کلمه کلیدی مفید برای مدیران بازاریابی است که در بحث های اتاق هیئت مدیره دست به کار شوند. این یک عنصر حیاتی در موفقیت هر سازمانی است. و با این حال، حتی برای باهوش ترین ذهن ها به طرز شگفت آوری گریزان است.

اسکات بری کافمن و کارولین گرگوار یک کتاب ضروری در مورد فرآیند خلاقیت نوشته اند. این کتاب چیزهای زیادی را در مورد فرآیند خلاقیت و تجهیزات ذهنی مورد نیاز برای دستیابی به اصالت آشکار می کند.

نویسندگان تحقیقات گسترده ای انجام داده اند و بینش بسیاری از خلاق ترین افراد جهان را دنبال کرده اند. آنها آموخته های خود را در چند اصل خلاقیت تقطیر کرده اند و هر یک از این عناصر را صفحه به صفحه توضیح داده اند.

این کتابی است که هر نویسنده، مخترع، هنرمند یا هر کسی که آرزوی خلاقیت بیشتری دارد باید آن را بخواند. کامل، به خوبی تحقیق شده، و مهمتر از همه، آسان برای خواندن است.

کتاب‌های زیادی درباره خلاقیت وجود دارد، اما این یکی از معدود کتاب‌هایی است که راه‌های عملی و علمی را برای خلاقیت بیشتر به شما آموزش می‌دهد.

4. inGenius: A Crash Course on Creativity اثر تینا سیلیگ

تصورات نادرست زیادی در مورد خلاقیت و نوآوری وجود دارد، اما تینا سیلیگ با این کتاب برجسته رکورد را درست می کند. او توضیح می‌دهد که خلاقیت چیست، چگونه کار می‌کند، و چگونه می‌توان آن را در همه ما آزاد کرد… اگر موانع ذهنی که آن را مدفون نگه می‌دارند را برداریم.

این کتاب به خواننده توصیه های عملی در مورد چگونگی خلاقیت بیشتر به طور منظم می دهد. این به شما نشان می دهد که چگونه “موتور نوآوری” خود را پیدا کنید، به آن ضربه بزنید و از آن برای حل مشکلات، ایجاد مشاغل جدید و حتی تغییر جهان استفاده کنید.

InGenius تنها کتابی نیست که تئوری را آموزش می دهد. این کتابچه راهنمای کاربر است که به شما می آموزد که چگونه تئوری را در مشاغل خلاق، حتی موقعیت های زندگی واقعی به کار ببرید. وقتی این کتاب را تمام کردید، تمام ابزارهای ضروری برای شروع خلاقیت خود را خواهید داشت.

5. تاریکی را روشن کنید: نویسندگانی درباره خلاقیت، الهام، و فرآیند هنری اثر جو فاسلر

این مجموعه از 46 قطعه یک جواهر مطلق است. هر مقاله نویسی تکه ای از روح خود را با خوانندگان این صفحات به اشتراک می گذارد. خواه موضوع اهمیت خواننده بودن، قدرت شفابخش نوشتن عالی، یا زیبایی ساده کلمات در صفحه باشد، هر مشارکت کننده چیزی عمیق برای به اشتراک گذاشتن با خوانندگان این کتاب دارد.

توجه به این نکته مهم است که چندین موضوع پر تکرار در سراسر کتاب وجود دارد. یکی از آنها ایده الهام گرفتن از مکان های غیرمنتظره است. در اینجا، شما همچنین داستان نویسندگانی را خواهید خواند که وقتی همه چیز در اطرافشان می‌گفت توقف کنید، الهام گرفته اند تا به راه خود ادامه دهند و نویسندگانی که ایده خود را در نامحتمل‌ترین مکان‌ها یافته‌اند.

موضوعی دیگر که بارها تکرار شده است، یافتن ایده هایی برای راحتی در کلمات بر روی صفحه است. چه زمانی که یک نویسنده از کار نوشتن خود به عنوان روشی برای پردازش احساسات خود استقبال کند و یا خواننده ای که احساس می کند به وسیله یک نوشته خاص مورد درک و تایید قرار گرفته شده است، این افراد به خوبی میدانند که این موضوع به چه میزان مهم است ، پس هر چیزی را که برای احساس کامل بودن در نوشتن احتیاج دارید را کشف کنید.

اگر نویسنده ای هستید که با موانع خلاقانه دست و پنجه نرم می کنید، این مطلب برای شما ضروری است. مقالات این کتاب به شما الهام می‌بخشد، به شما می‌آموزد و راهنمایی در مورد نوشتن ارائه می‌کند، مهم نیست در کجای سفر نویسندگی خود هستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا