فرهنگی هنری

چگونه برای کودکان بنویسیم: 10 نکته از نویسنده کودکان R.L. Stine

کتاب‌هایی که برای بچه‌ها طراحی شده‌اند نیازی به آموزش اخلاق یا مفاهیم آکادمیک ندارند. در عوض، خوانندگان جوان خواهان یک داستان عالی، شخصیت های به یاد ماندنی، استفاده روان از زبان، شاید کمی طنز و حتی برخی هیجان هستند. در اینجا، نویسنده تحسین شده R.L. Stine نکات خود را برای نوشتن برای کودکان در تمام سنین به اشتراک می گذارد.

چرا باید برای کودکان بنویسید؟

شاید قانع‌کننده‌ترین دلیل برای نوشتن کتاب‌ های کودکان این باشد که درصد بیشتری از خوانندگان منظم در میان کودکان نسبت به بزرگسالان وجود دارد.

دلیل دیگر برای در نظر گرفتن نوشتن برای کودکان این است که مجموعه‌ای از موضوعات در دسترس برای نویسندگان کودک وجود دارد. از فانتزی گرفته تا معمایی، کمدی، ورزش، جاسوسی و ترسناک، بیشتر کودکان مجموعه ای از موضوعات را مانند بزرگسالان دوست دارند.

10 نکته R.L.Stine در مورد نوشتن برای کودکان

رابرت لارنس استاین، معروف به R.L. Stine، یکی از شناخته شده ترین نویسندگان رمان های ترسناک کودکان امروزی است. او را «استیون کینگ ادبیات کودکان» می نامند و بیش از 300 کتاب برای کودکان 7 تا 15 ساله نوشته است.

در زیر او تعدادی نکته ضروری را ارائه می دهد که اگر می خواهید شروع به نوشتن برای کودکان یاد بگیرید باید به خاطر داشته باشید. این اصول را هنگام توسعه مهارت های نوشتاری خود در نظر بگیرید. فراموش نکنید که تا حد امکان از دستورات نوشتن خلاقانه استفاده کنید. حرفه ای ها در سراسر صنعت نشر کودکان – از مدیران اجرایی گرفته تا ویراستاران تا نویسندگان کتاب کودک شما – این ایده ها را هنگام ارزیابی کار نویسندگان جدید در ذهن نگه می دارند.

1. نگران درس های اخلاقی نباشید. مردم فکر می کنند هر چیزی که برای بچه ها نوشته می شود باید نوعی درس اخلاقی داشته باشد. اما خوب است به خاطر داشته باشید که برخی از کتاب ها می توانند سرگرمی را هدف خود قرار دهند. بزرگسالان این آزادی را دارند که هر چه دوست دارند بخوانند. چرا گاهی اوقات به کودکان این امتیاز داده نمی شود که به تنهایی بخوانند؟

2. بچه ها می خواهند سرگرم شوند. با ورود به دنیای ادبیات کودک، از این استاندارد دوگانه آگاه باشید. بچه ها می خواهند سرگرم شوند و شما به شکلی بی سابقه با فیلم ها و فناوری رقابت می کنید. شما باید چیزی بنویسید که آنها می خواهند به اندازه تماشای چیزی در iPad خود بخوانند. با در نظر گرفتن این موضوع به رمان خود نزدیک شوید و ممکن است کودکی را به خواندن علاقه مند کنید.

3. با مخاطب هدف خود هماهنگ شوید. برای سرگرمی، باید با گروه سنی مورد نظر خود هماهنگ شوید. کتاب‌های متوسطه عموماً برای کودکان ۷ تا ۱۲ ساله و داستان‌های تخیلی بزرگسالان جوان یا «YA» برای ۱۱ تا ۱۵ سال طراحی شده‌اند. به اندازه کافی جالب توجه است که تعداد زیادی از بزرگسالان اکنون رمان های YA را می خوانند – که این نیز چیزی است که باید در نظر داشت.

4. بچه ها دوست دارند در مورد بچه هایی بخوانند که کمی از آنها بزرگتر هستند. بیشتر شخصیت‌های رمان‌های Goosebumps، 12 ساله هستند و شخصیت‌های کتاب‌های Fear Street معمولاً بین 16 تا 18 سال دارند.

5. تا حد امکان با بچه ها معاشرت کنید. اگر خودتان بچه دارید، به چیزهایی که آنها و دوستانشان جالب می‌دانند توجه کنید. اگر معلمان را می شناسید، با آنها صحبت کنید. از دوستان و خانواده خود در مورد فرزندانشان و آنچه دوست دارند انجام دهند بپرسید. در مدارس یا مکان های مناسب دیگر داوطلب شوید. بچه‌ها باهوش هستند و می‌توانند فوراً احساس کنند که چیزی که می‌خوانند خارج از دسترس است. در صورت امکان از ارجاعات خاص فرهنگ پاپ خودداری کنید.

6. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، بچه ها بهترین طرفداران را می سازند. کودکان تمایل عمیقی به زندگی در درون کتاب هایی که می خوانند دارند. دنیایی بسازید که آن‌ها بی‌صبرانه منتظر بازگشت به آن هستند و مخاطبانی اسیر ایجاد کرده‌اید که تکرار آن در میان بزرگسالان دشوار است.

7. هنگام ارائه مضامین، مخاطبان هدف خود را در نظر داشته باشید. هنگام نوشتن داستان‌های کلاس متوسط، می‌خواهید جوانان را با داستان‌های ترسناک و ترسناک سرگرم کنید، نه اینکه آنها را کاملاً وحشت زده کنید. هیچ کس در سری Goosebumps R.L. Stine هرگز نمی میرد. هیچ اسلحه ای وجود ندارد، و اگر روحی وجود داشته باشد، از مرگی است که مدت ها قبل از وقوع داستان رخ داده است. در بیشتر موارد، وحشت واقعی را باید از وحشت درجه متوسط ​​دور نگه داشت. خوانندگان باید بدانند که هیولاها خیالات هستند، نه واقعیت. وقتی بچه‌ها مطمئن باشند که هیچ یک از چیزهای ترسناک نمی‌تواند در زندگی واقعی برایشان اتفاق بیفتد، می‌توان روایت‌های ترسناک‌تری ساخت.

خشونت و کتک زدن کودک نه تنها رفتاری ناپسند است، بلکه می‌تواند به رشد عاطفی و روانی کودک آسیب برساند. وقتی کودکان با خشونت روبرو می‌شوند، ممکن است احساس ترس، عدم امنیت و بی‌ارزشی کنند. به جای استفاده از زور و خشونت، می‌توان از روش‌های تربیتی مثبت استفاده کرد که بر ارتباط، همدلی و گفتگو تمرکز دارند. اگر والدین یا مربیان با کودکان خود با احترام و مهربانی رفتار کنند، کودکان نیز یاد می‌گیرند که با دیگران به همین شکل رفتار کنند. درس اخلاقی برای کودکان این است که خشونت هیچگاه راه‌حل مناسبی نیست و همیشه می‌توان مسائل را با گفتگو و احترام به حقوق دیگران حل کرد.

8. داستان های خود را پر از جملات کوتاه و توصیفی نگه دارید. بچه ها مجبور نیستند کلمات جدید یاد بگیرند یا برای عبور از یک گذرگاه تلاش کنند. چیزی وجود ندارد که آنها را از خواندن فصل بعدی باز دارد. بنابراین از سطح واژگان خوانندگان خود آگاه باشید. تفاوت بین توانایی خواندن یک نوجوان 9 و 15 ساله اغلب خیره کننده است، و شما باید طوری بنویسید که بچه ها داستان شما را هم جالب و هم در دسترس بیابند.

9. اصل مخالف در مورد ترسناک YA صدق می کند. شما می خواهید آن را “واقعی” احساس کنید، زیرا برای مخاطبان بسیار پیچیده تری می نویسید. R.L. Stine به شوخی می گوید که در خیابان ترس “بسیاری از نوجوانان را می کشد.” برای ترساندن این گروه سنی، آنها باید باور کنند که هر چیزی که اتفاق می افتد واقعی است.

10. وحشت YA با مجموعه قوانین خاص خود همراه است. اگر تصمیم به تعقیب ترسناک YA دارید، باید تصمیم بگیرید که تا چه حد می خواهید با زبان، خشونت و رابطه جنسی پیش بروید. مطالب YA از R.L. Stine صحنه های سکس ندارد (او به شوخی می گوید که “بوسیدن های سنگین” زیادی وجود دارد). با این حال، نویسندگان دیگر این روزها همه چیز را فراتر می‌برند و استانداردها دائماً در حال تغییر هستند. ببینید چه چیزی در خارج وجود دارد و تعیین کنید که احتمالاً کدام انتهای طیف را پیدا خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا