فرهنگی هنری

5 گام برای تعیین اهداف اساسی کتابی که میخواهید نگارش کنید

1-مصاحبه با کارشناسان برای کتاب های غیرداستانی

سال ها پیش، بخشی از کار من به عنوان یک روزنامه نگار شامل مصاحبه با سیاستمداران، افراد تجاری و حتی نویسندگان بود. مصاحبه هایی که بیشترین مشکل را برای من به وجود آورد بیش از 60 دقیقه بود زیرا رونویسی آنها ساعت ها طول کشید. https://sariasan.com/featured/best-free-weblog-makers/

اشتباه من را نکن

مصاحبه ها می توانند به شما کمک کنند تا در مورد یک کتاب غیرداستانی سریعتر تحقیق کنید و به کار خود اعتبار بیافزایید. با این حال، اگر با افراد مصاحبه می‌کنید، مصاحبه‌های خود را بین 30 تا 60 دقیقه نگه دارید و از قبل آنچه را که می‌خواهید از مصاحبه‌شوندگان بپرسید، بررسی کنید.

نکته: می‌توانید با رونویسی کردن مصاحبه‌های خود با استفاده از Rev.

2. یک تاریخ قطعی برای تحقیق خود تعیین کنید

چقدر تحقیق زیاد است؟ کتاب‌های گرین کتاب‌های متراکم و غیرداستانی بیش از ۵۰۰ صفحه هستند که مملو از داستان‌های تاریخی و بینش‌های روان‌شناختی هستند. به عبارت دیگر، پژوهش ستون فقرات آنچه او می نویسد را تشکیل می دهد.

یک رمان معمولی فردریک فورسایت را در نظر بگیرید، رمان‌نویس انگلیسی کتاب‌هایی مانند شغال. او تمام فصول را به شرح منشأ و عملیات یک سازمان اطلاعاتی اختصاص داده است. این فرآیند نشان دهنده تحقیقات عمیق است.

ممکن است کتاب شما از قبل به تحقیقات زیادی وابسته نباشد. به یاد داشته باشید، تحقیق می تواند به نوعی اهمال کاری تبدیل شود.

نکته: همیشه می‌توانید شکاف‌ها را در طول فرآیند ویرایش برطرف کنید.

3. ایده کنترل کننده کتاب خود را ایجاد کنید

ممکن است بخواهید کتابی برای کودکان یا کتابی درباره ورزش یا رژیم غذایی بنویسید. یا ممکن است بخواهید یک داستان شخصی بگویید یا راهنمایی برای موضوع پیچیده ای مانند آموزش علوم به بچه ها ارائه دهید.

اگر برای خود یک اره برقی تهیه کنید، کار شما بسیار آسان تر می شود. برای نویسندگان، این اره برقی ایده کنترل کننده کتاب آنهاست.

بیانیه پایان نامه یا ایده کنترل کننده شما باید نگاهی اجمالی به موضوعی که در مورد آن می نویسید و دیدگاهی که کتاب شما را راهنمایی می کند ارائه دهد. می‌توانید با صرف یک ساعت وقت برای پرسیدن و پاسخ دادن به چند سؤال ساده، ایده‌ی کنترل‌کننده کتابتان را بفهمید:

  • من می خواهم چه بگویم؟
  • موضوع کتاب من کیست یا چیست؟
  • کتاب من از چه دیدگاهی است؟
  • ارزش اصلی زیربنای کتاب من چیست؟
  • کتاب من چه تفاوتی با هر چیز دیگری دارد؟

بیانیه پایان نامه شما به شما کمک می کند ارزیابی کنید که آیا هر فصل در طول فرآیند ویرایش به هدف خود می رسد یا خیر. این به شما کمک می کند کتاب خود را بر اساس یک پایه محکم بسازید.

در اینجا ایده کنترل کننده هنر نوشتن یک کتاب غیرداستانی است:

با ایده‌ها، مهارت‌ها و کار سخت، می‌توانید امروز به یک نویسنده غیرداستانی موفق تبدیل شوید.»

نکته: دو تا سه کتاب از ژانر مورد علاقه خود را در نظر بگیرید. برای استخراج ایده‌های کنترل‌کننده آن‌ها از کپی ژاکت پشتی یا محو کردن کتاب استفاده کنید.

4. برنامه های کتاب نویسی خود را انتخاب کنید

برای طرح کلی، استفاده از اپلیکیشنی مانند Dynalist یا ایجاد نقشه ذهنی را در نظر بگیرید. Scrivener انتخاب ترجیحی من برای نوشتن طولانی است زیرا کشیدن و رها کردن فصل های کتاب آسان است. اولیس یک انتخاب خوب دیگر است. حتی می توانید برای اینکار وبلاگی را در نظر بگیرید. منبع– نکات مورد نظر خود را در وبلاگتان بنویسید.

گفته شد، MS Word و Google Docs نیز کار می کنند. سپس من از Vellum برای چیدمان پیش نویس های نهایی و خود انتشار استفاده می کنم.

همچنین توصیه می‌کنم از یک بررسی‌کننده سرقت ادبی مانند Grammarly یا ProWritingAid برای بررسی آثار غیرداستانی خود برای اشتباهات سهوی استفاده کنید. در نهایت، ابزار اهمیت کمتری نسبت به فرآیند دارد.

نکته: راهنمای ما را در مورد بهترین برنامه های نوشتن کتاب بررسی کنید.

5. کتاب خود را مشخص کنید

ترسیم یک کتاب برای اکثر نویسندگان و طراحان داستان های غیرداستانی یک رویکرد ایده آل است. می توانید با استفاده از یک کارت شاخص یا نرم افزار اختصاصی مانند Dynalist یا MindMeister یک طرح کلی ایجاد کنید.

من چگونه این کار را انجام دادم: من

جدیدترین کتابم را پیشاپیش به صورت بلند شرح دادم.

با خواندن ده ها کتاب در مورد خلاقیت، نوشتن و بهره وری به مدت یک سال قبل از تصمیم به پرداختن به این موضوع شروع شد.

یک ساعت یا بیشتر درباره کتاب آزاد نوشت.

ایده هایی را که می خواستم درباره آنها بنویسم استخراج کردم.

ایده‌ها را به عناوین فصل موقت تبدیل کرد و آنها را روی پنجاه کارت شاخص، یکی برای هر فصل بالقوه، ثبت کرد.

یک لیست تقریبی از ایده ها در هر کارت به شکل پنج تا ده گلوله ایجاد کرد.

به کتاب ها و داستان های دیگر اشاره کرد.

این کارت های فهرست را به دیواری نزدیک جایی که می نویسم سنجاق کردم تا بتوانم چند هفته با این طرح کلی زندگی کنم.

قبل از اینکه آن را به کامپیوترم منتقل کنم و هر نقطه گلوله را گسترش دهم، چندین هفته دیگر روی طرح کلی کار کردم.

یک طرح کلی بنویسید تا به شما کمک کند در مسیر درست هدایت شوید و مطمئن شوید که فصل های شما از یک پیشرفت منطقی پیروی می کنند. https://www.najiblog.ir/

طرح کلی ننویسید و انتظار داشته باشید که هنگام کار بر روی اولین پیش نویس، تمام مشکلات شما را حل کند. وقتی یک طرح کلی می نویسید، تنها کاری که انجام می دهید ایجاد یک طرح اولیه است که می توانید از آن به عنوان مرجع استفاده کنید.

نکته: یک طرح کلی بر اساس ساختار سه عملی ایجاد کنید. برنامه های کتاب نویسی مانند Living Writer شامل این موارد می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا