متفرقه

مهارت های ضروری برای رزومه کاری [در سال 2022]

فهرست کردن مهارت ها در رزومه نسبتاً آسان است. فهرست کردن مهارت های مناسب به روش درست کمی پیچیده تر است. آیا به مهارت های مناسب برای کار اشاره می کنید یا مدیر منابع انسانی را با اطلاعات نامربوط خسته می کنید؟ Oop چیست؟ به خوبی پاسخ داده شده است.

در اینجا یک نکته وجود دارد: مدیر استخدام برای تیم توسعه نرم افزار نمی تواند به تخصص شما در بازاریابی اهمیت دهد. با این حال، چیزی که آنها دوست دارند بدانند، سطح مهارت شما در پایتون است. آموزش رایگان Html را پیشنهاد می کنیم.

در این راهنما، ما شما را از طریق فرآیند قرار دادن مهارت ها در رزومه راهنمایی می کنیم. نحوه شناسایی مهارت‌های مناسب و نحوه فهرست‌بندی دقیق آنها را توضیح خواهیم داد.

مهارت های سخت در مقابل مهارت های نرم – تفاوت چیست؟

مهارت های سخت به دانش فنی یا آموزشی اشاره دارد که از طریق تجربه کسب کرده اید. آنها برای هر شغل خاص و ضروری هستند و برای تکمیل وظایف شما استفاده می شوند.

مهارت‌های سخت شامل (و مثال‌ها):

  • مهارت‌های ماشین‌آلات – راه‌اندازی غلتک جاده، راه‌اندازی یک PoS، پالت استکر، لیفتراک و غیره.
  • مهارت های نرم افزاری – Adobe Creative Suite، Ableton Live Suite
  • ابزارها – بازاریابی SEM، گوشی پزشکی، گوگل آنالیتیکس، کنسول جستجوی گوگل، سیستم های ERP، CRM ها
  • زبان – فرانسوی، اسپانیایی
  • زبان های برنامه نویسی – Python، C++، C#، Java، Scala، R
  • تکنیک ها – تحلیل فرکانس، تبلور
  • ریاضیات
  • حسابداری
  • و تقریباً هر مهارت خاص کار

از سوی دیگر، مهارت های نرم، ویژگی ها و عاداتی هستند که نحوه کار شما را به صورت فردی یا با دیگران توصیف می کنند. آنها مختص یک شغل نیستند، اما به طور غیر مستقیم به شما کمک می کنند تا با محیط کار و فرهنگ شرکت سازگار شوید.

برخی از پرتقاضاترین مهارت های نرم عبارتند از:

  • ارتباط موثر
  • کار گروهی
  • مسئولیت
  • خلاقیت
  • حل مسئله
  • رهبری
  • برون گرایی
  • مهارت های مردم
  • باز بودن
  • تطبیق پذیری

نحوه فهرست کردن مهارت ها در رزومه (و متمایز شدن)

اکنون که در مورد انواع مختلف مهارت ها می دانید، بیایید در مورد نحوه فهرست کردن آنها در رزومه صحبت کنیم. چندین روش وجود دارد که باید برای برجسته شدن از آنها پیروی کنید:

مهارت های خود را متناسب با شغل خود تنظیم کنید

ارتباط کلیدی است. فقط مهارت هایی را فهرست کنید که برای شغلی که درخواست می کنید مناسب است. با اسکن لیست مشاغل می توانید بفهمید که کدام یک مرتبط هستند.

آگهی‌های شغلی معمولاً مجموعه‌ای از الزامات یا مهارت‌هایی را فهرست می‌کنند که انتظار دارند یک نامزد خوب داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از این موارد را در رزومه خود حذف نکنید.

هر مهارت را با سطح مهارت خود مطابقت دهید

برای هر مهارتی که در رزومه خود فهرست می کنید، آن را با استفاده از مقیاس مهارت شایستگی ها افزایش دهید:

  • مبتدی – شما تازه شروع به یادگیری کرده اید یا مهارت را از طریق تجربه تمرین نکرده اید (معمولاً فارغ التحصیلان تازه وارد که مفاهیم را فقط از طریق تئوری ها یا تجربه کلاس درس می فهمند)
  • متوسط – شما این مهارت را در عمل به کار گرفته اید و در موارد نادر یا خاص به کمک نیاز دارید. هنوز جا برای رشد داری
  • پیشرفته – شما چیزهای خود را می دانید! دیگر در مورد مهارت نیازی به کمک ندارید. همچنین می توانید نحوه استفاده از آن را به مبتدیان آموزش دهید.
  • کارشناس – شما یک مرجع شناخته شده در این مهارت هستید، اگر کسی سوالی داشته باشد می توانید به آن مراجعه کنید. شما پیوسته ثابت کرده اید که در این مهارت عالی هستید. شما حتی می توانید یک کتاب کامل در مورد آن بنویسید!

با سایر بخش های رزومه از مهارت های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

اگر به عنوان یکی از مهارت‌های خود به تهیه غذا – پیشرفته اشاره می‌کنید، باید نقش‌های آماده‌سازی غذا یا سایر سازمان‌ها را در طول تجربه کاری خود شرح دهید تا از آن پشتیبانی کنید. پولت رو جایی بذار که دهنت اونجاست.

می توانید راهنمای ما در مورد نحوه نوشتن رزومه را بررسی کنید تا ایده واضح تری از نحوه اتصال بخش های رزومه خود به یکدیگر داشته باشید.

مهارت های قابل انتقال را در هنگام تغییر شغل استفاده کنید

مهارت‌های قابل انتقال مستقیماً با شغلی که برای آن درخواست می‌دهید مرتبط نیستند، اما همچنان مفید هستند. به عنوان مثال، اگر برای شغلی خارج از حوزه تاسیس خود در زمینه تحلیل داده های بزرگ بازاریابی درخواست می کنید، هنوز هم می توانید به برخی از آن مهارت های قدیمی در تجزیه و تحلیل داده های مالی اشاره کنید. این نشان می دهد که شما یک مبنای شروع و تجربه در مورد نوع کار دارید.

به عنوان مثال، مهارت های تجزیه و تحلیل کلان داده شما شامل (در میان سایر موارد): یادگیری ماشینی، تجسم داده ها، پرس و جو و تجزیه و تحلیل و آمار است. شما همچنان می توانید این موارد را در رزومه تحلیلگر داده های مالی خود ذکر کنید، اما پیشینه بازاریابی که در آن استفاده شده است را حذف کنید.

اگر تازه وارد کالج شده‌اید، می‌توانید مهارت‌های نوشتاری، مستندسازی و تحقیق را به‌عنوان مهارت‌های از قبل تثبیت‌شده ذکر کنید، زیرا قبلاً کارهای زیادی را در دانشگاه انجام داده‌اید. این مهارت‌های قابل انتقال می‌توانند در زمانی که برای کارمند اداری یا شغل سطح ابتدایی درخواست می‌دهید، مفید باشند.

2-3 مهارت جهانی را ذکر کنید

اینها عمدتاً مهارت های نرمی هستند که تقریباً در هر شغلی مورد نیاز هستند. آنها می توانند مهارت های نرم، مانند توانایی های حل مسئله، ارتباط موثر، یا مدیریت زمان، یا مهارت های سخت مانند تایپ سریع، با استفاده از پاورپوینت یا اکسل باشند.

با خیال راحت هر مهارت جهانی را در رزومه درج کنید، حتی اگر به طور خاص مورد نیاز یا در شرح شغل ذکر نشده باشد. با این حال، نباید رزومه خود را با این موارد پر کنید، زیرا ممکن است کلی به نظر برسد. اگر فضای کافی دارید و مهارت‌ های پیشرفته‌ تری برای شغل ندارید، آن‌ ها را ذکر کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا